Autoara Filaret
Interiorul Autogarii Filaret. În fapt, timp de aproape 100 de ani aici a funcționat prima gară a capitalei, trenuri care mergeau pe ruta București Filaret - Giurgiu.
În septembrie 1869, Regele Carol I a fost primul pasager al primului tren care pleca din gară, îndeplinindu-și astfel cuvântul dat supușilor "de a utiliza întâiul drum de fier românesc".
Deschiderea oficială a avut loc în luna octombrie a aceluiași an, cu prima garnitură plecând spre Giurgiu membrii Guvernului, reprezentanți ai Corpului Diplomatic, autorități ale localităților din traseul trenului, etc. Trenul a parcurs cei 67 de km cu o "iuțeală medie" (45 km/oră) într-o oră și jumătate.
La trei ani de la inaugurare, Gara Filaret și-a pierdut titulatura de unică gară a capitalei, prin inaugurarea Gării Târgoviștei, care avea să fie cunoscută ulterior ca Gara de Nord.
Expansiunea orașului a făcut ca în 1960, Gara Filaret să fie desființată, fiind transformată în autogară, de unde plecau curse auto în diverse zone.
În septembrie 1869, Regele Carol I a fost primul pasager al primului tren care pleca din gară, îndeplinindu-și astfel cuvântul dat supușilor "de a utiliza întâiul drum de fier românesc".
Deschiderea oficială a avut loc în luna octombrie a aceluiași an, cu prima garnitură plecând spre Giurgiu membrii Guvernului, reprezentanți ai Corpului Diplomatic, autorități ale localităților din traseul trenului, etc. Trenul a parcurs cei 67 de km cu o "iuțeală medie" (45 km/oră) într-o oră și jumătate.
La trei ani de la inaugurare, Gara Filaret și-a pierdut titulatura de unică gară a capitalei, prin inaugurarea Gării Târgoviștei, care avea să fie cunoscută ulterior ca Gara de Nord.
Expansiunea orașului a făcut ca în 1960, Gara Filaret să fie desființată, fiind transformată în autogară, de unde plecau curse auto în diverse zone.
Detalii
Arata harta
Ascunde harta
Trebuie sa fii logat pentru a putea comenta